Köp- och leveransvillkor

Leveransvillkor

Vi skickar beställningarna med Postnord. Tänk på att Postnord har 7 dagars liggetid.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

De flesta beställningarna skickas samma dag om man beställer före kl 11:00. Efter 11:00 skickas beställningen dagen efter. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Ibland kan det ta längre tid ifall varan inte finns hemma eller vid hög belastning. Vi reserverar oss mot slutförsäljning samt egen inventering och förseningar från våra leverantörer. Ring eller maila oss om det är några oklarheter kring din order. 08 714 00 69 / [email protected]. Vi försöker kontakta kund via telefon, sms eller mail om det är varor som fattas eller om en order måste ändras pga slutförsäljning. Försändelsen ligger hos ditt utlämningställe i 7 dagar. Blue Fox har ingen kontroll över eller inverkan på denna tid. Du kan uppge önskemål om leverantör för att styra vilket utlämningsställe det ska hamna hos. Om du vet det. Försändelser hämtas ut av den som beställt och beställaren skall ha fullgod legitimation! Gäller även om bud skall hämta ut. Använd inte smeknamn eller förkortningar i ditt namn, detta kan leda till att utlämningsstället vägrar lämna ut din försändelse. Namnet behöver vara exakt som det står på legget. Den adress du angivit är den vi skickar till, är informationen inte korrekt/ofullständig och försändelsen returneras står kund för eventuella ytterligare fraktkostnader. 

Ej uthämtade paket krediteras och återbetalas utan kontakt med kund. För ej utlösta paket debiterar vi kostnader för tur- och retur-frakt (118 kr). Observera även att fraktfritt inte gäller. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 7 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet. Vi skickar inte till privatkunder som uppger en Poste Restanteadress eller är vistandes på sjukhus, behandlingshem eller psykiatriska institutioner. Order kommer strykas/återbetalas utan vidare kontakt med kund.

Hämtning i butik

Man kan också välja alternativet Hämta i butik när man ska välja leveranssätt i kassan. Då behöver man inte betala frakt. Man får då ett mail när ordern är färdigpackad och kan då hämtas i butiken som är öppen vardagar 11:00-18:30, lördagar 11:00-17:00 och söndagar 12:00-16:00.

Byten

Vi är ett för litet företag med för små marginaler för att kunna erbjuda fria returer. Vid byten står kunden för returkostnaden själv - däremot står vi för frakten tillbaka till kund. Skicka varan inom 14 dagar från uthämtningsdatum. Alla förpackningar skall vara obrutna och alla plagg oanvända. Undantaget julklappar då bytesrätten är förlängd till ca mitten av januari). Den förlängda bytesrätten för julklappar börjar 15 november. Adress står på följesedeln. Blue Fox AB, Gamla Brogatan 27, 111 20 Stockholm. Skicka alltid med ett meddelande i returen så att vi vet vad det är du vill och vem det kommer ifrån. Förslagsvis orderbekräftelsen. Byten och returer går att göra i butiken, återbetalningar görs dock genom Qliro.

Ångerrätt/Reklamation/Returpolicy

Full returrätt, ångerrätt, bytesrätt och öppet köp för oanvända plagg. Skicka varan inom 14 dagar från uthämtningsdatum. Adress står på följesedeln. Skicka alltid med ett meddelande i returen så att vi vet vad det är du vill och vem det kommer ifrån. Förslagsvis följesedeln. Kunden står själv för returportot. Återbetalning vid retur avser endast varornas pris inkl.moms, ej redan utlagda fraktkostnader för Blue Fox (fn 118 kronor). Skulle du upptäcka någon fel på dina kläder från Blue Fox ska du omgående ta kontakt med oss. 

Vid reklamationer står Blue Fox för fraktkostnaden. Vid byte av varor/retur /reklamationer tag vänligen kontakt med kundservice så hjälper vi dig. 

Blue Fox ansvarar inte för vilket resultat hårtoningar och blekmedel (som kan variera kraftigt) ger och det görs inga återbetalningar om det "inte blivit som jag tänkt mig". Att tona och bleka sitt hår med Directions, Stargazers, Manic Panics eller Hermans produkter sker på eget ansvar. Alla hårtoningar vi säljer är semi-permanenta. 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.

Att beställa och betala via Blue Fox är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:

  1. Direktbetalning via Swish.
  2. Qliro faktura med 14 dagar som betalningsvillkor
  3. Qliro Konto och Qliro Delbetalning

  4. Kortbetalning med VISA eller MasterCard

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost. 

Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det

betalningsalternativ som passar dig. Börja med att välja om du vill betala före eller efter leverans. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter. 

QLIRO FAKTURA 

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Betalningsuppgifterna skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och

behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla

ditt önskemål om 14 dagars kredit. För mer information om Qliros villkor klicka här.

QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE” 

Köp nu - Betala Senare

Ränta 0 %

Uppläggningsavgift 19 kr.

Inga ytterligare avgifter tillkommer.

Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp. Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.

QLIRO KONTO & DELBETALNING

När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt

betalningssätt.

Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en

månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under

delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld. 

 

Delbetalningsalternativ 

Följande alternativ finns för delbetalning:

 

Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. 

Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och

behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.

Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.

Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation. 

KORTBETALNING

Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/

Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.

Så här går det till:

1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.

2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på

kortinnehavaren.

Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.

3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.

4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.

5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.

BETALNING VIA SWISH

Genomför ditt köp med betalning genom Swish. Efter att du har bekräftat ditt köp i kassan samt angett ditt mobilnummer kommer du få möjlighet att välja betalsättet Swish. Vid val av betalsätt Swish måste du öppna Swish appen i din telefon. Följ därefter instruktionen i telefonen för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas till sidan för orderbekräftelse. Notera att du även måste ha ett giltigt Bank-id installerat för att kunna genomföra ett köp genom Swish.

Personuppgifter och sekretess

Då du slutför ditt köp så registreras dina personuppgifter i vårt system. I enligt med Dataskyddsförordningen, GDPR (tidigare PUL), måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter vilket du gör i samband med att du slutför din order och därav godkänner våra köpvillkor. Du har rätt att få information och begära rättelser av felaktiga personuppgifter samt att få uppgifterna raderade. Vi garanterar att vi ej säljer eller delar personuppgifter med tredje part eller samarbetspartners.

Vi värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Produkten har blivit tillagd i varukorgen